Elevator pitch ya da 30 saniyede ne anlatabilirsin?

http://www.bilalakcay.com/wordpress/blog/page/4/

Elevator pitch

– Merhaba Oğuz Bey, konuşmanız çok güzeldi. 
– Teşekkür ederim.
– Adım Nadir Karman. Bilgisayar mühendisliği öğrencisiyim. Sizi ve şirketinizin başarılarını hep takip ediyorum.
– Teşekkürler. Ama şimdi gitmem lazım. Bir toplantıya yetişeceğim.
– Öyle mi? Kusura bakmayın. Ben de sizinle birkaç şey konuşabilir miyim diyecektim.
– Başka bir zaman belki.
– Aslında çok güzel bir fikrim var. Hatta bir proje desem daha doğru. Dinlemek istersiniz diye düşündüm.
– Buyrun bu kartvizitim. E-mail adresime fikrinizi yazabilirsiniz. İyi günler.
– Ama yazılı olarak tam anlatamayabilirim.
– Allah Allah. Peki. Madem öyle, bak şimdi. Şu asansörü çağırıyorum. Aşağıya beraber ineceğiz. En alt kata ininceye kadar bana fikrini anlatırsan ne ala. Anlatamazsan…

Diyelim ki, böyle bir teklifle karşılaştınız. Anlatabilir miydiniz?

İngilizce’de Elevator PitchElevator Speech ya da Elevator Presentation diye bilinen, Türkçe’ye ise Asansör Tanıtım Konuşması ya da Asansör Sunumu diye çevrilebilecek bir tabir var. Daha çok girişimci insanların yatırımcıların ilgisini çekebilmek için fikrini kısa sürede anlatabilmek anlamına geliyor. Wikipedia’daki ilgili maddede bu kısa sürenin anlamı 30 saniye ya da 150 kelime olarak belirtilmiş.

Bir asansör tanıtım konuşmasında olması istenen üç temel bilgi var : Fikir (ürün, çözüm, proje) nedir? Yatırımcı için faydası nedir? Siz (ya da şirketiniz) kimsiniz? Bu üç bilgi için fikir ve faydayı birleştirip üçüncü olarak daha fazla bilgiye nasıl ulaşılabilir sorusunun cevabını ekleyenler de var.

Şu yazıda iyi bir asansör konuşmasının 9 özelliğinden (Nine C’s) bahsetmiş:

  1. Concise : Az ve öz olmalı
  2. Clear : Herkes tarafından anlaşılır olmalı
  3. Compelling : Çözmeye çalıştığınız problemi iyi açıklamalı
  4. Credible : Bu problemi çözebileceğiniz konusunda ikna edici olmalı
  5. Conceptual : Konuyu genel olarak anlatabilmeli
  6. Concrete : Hayali bir şey olmamalı, uygulanabilir olmalı
  7. Consistent : Tutarlı olmalı
  8. Customized : Farklı şekillerde anlatılabilmeli
  9. Conversational : Paragraf gibi değil, anlaşılabilir kısa cümleler veya soru cevap şeklinde olmalı

Bu konu ile ilgili olarak bir de Türkçe kaynak verelim. Ayrıca Internet’te yüzlerce yazılı, sesli ve görüntülü kaynak bulabilirsiniz.

Yalnız, başka bir nokta daha var. Herhangi bir tanıtımla ilgili olarak kısa sürede söyleyebilecek sözünüz var mı?

  • Kendini kısaca tanıtır mısın?
  • Çalıştığın şirket ne iş yapar?
  • Yazdığın program ne işe yarar?
  • Senin için …. kelimesi ne ifade ediyor?
  • …. konusunda fikrinizi alabilir miyim?

Deneyin bakalım, 30 saniyede ne anlatabiliyorsunuz?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s